FILMY KORPORACYJNE

CZYM JEST FILM KORPORACYJNY

Film korporacyjny jest ważnym elementem budowania zaufania do twojego biznesu. Potencjalni klienci czy kontrahenci mają okazję poznać twoją firmę oraz jej wartości uwzględniając tzw. “czynnik ludzki”. Dzięki temu poznają nie tylko ofertę i sprzedawane produkty ale również pracowników, którzy stoją za zbudowaniem tej oferty. Film korporacyjny może pokazywać metodyki pracy, wyznawane wartości, proces produkcji, sposób obsługi klienta, czy pracowników firmy.

CO POWINIEN PRZEDSTAWIAĆ FILM KORPORACYJNY?

Jeżeli zależy ci na przyciągnięciu nowych pracowników możesz pokazać wywiady z obecnymi pracownikami oraz przedstawić atmosferę w pracy. Pokaż jakimi wartościami kieruje się twoja firma, jakie benefity zapewniasz pracownikom, jakie wykorzystujesz metodyki w pracy itp. W ten sposób zaprezentujesz dlaczego warto aplikować do twojej firmy i stworzysz skuteczny film employer brandingowy. 

Jeżeli zależy ci na zareklamowaniu siebie i przekonaniu do siebie potencjalnych kontrahentów czy klientów, pokaż czego mogą się spodziewać po współpracy z tobą. Odpowiedz na pytanie jak wygląda proces obsługi klienta oraz jakie są wartości, którymi się kierujesz w pracy. Przedstaw potencjalne korzyści wynikające ze współpracy. Skup się na elementach wyróżniających. Jeżeli zależy ci na unikalnym charakterze, możesz zaprezentować historię powstania firmy. Taki element storytellingu pozwoli odbiorcy lepiej ciebie poznać.

JAK WYGLĄDA PRODUKCJA FILMÓW KORPORACYJNYCH?

Rozpoczynając produkcję filmów korporacyjnych należy zacząć od celu jaki chcemy zrealizować. Jeżeli chcemy przekonać do siebie potencjalnego partnera biznesowego możemy opowiedzieć o praktykach biznesowych jakie stosujemy i pokazać ludzi, którzy je wdrażają. Twoi potencjalni klienci będą chcieli z tobą współpracować nie tylko ze względu na twoją ofertę, ale również relacje, które możesz im zaoferować. Dlatego tak istotne jest pokazanie “tzw. ludzkiej twarzy” twojego biznesu. 

Aby wzbudzić zaufanie możesz pokazać swoje sukcesy, podejście do obsługi klientów, wartości wyznawane przez firmę, ale również samą ofertę, czy linię produkcyjną. W zależności od tego do kogo skierowana jest twoje oferta, wybierz odpowiedni kierunek.

Aby dobrze zrealizować film korporacyjny twoi pracownicy muszą dobrze przygotować się do występu przed kamerą. Istotna jest swoboda wypowiedzi i naturalne zachowanie. Ekipa filmowa musi dobrze poznać lokalizację, w której kręcony będzie film tak aby zaplanować ujęcia i dobrać odpowiedni sprzęt.

Następnie tworzony jest scenopis, w którym zobrazowany jest flow poszczególnych scen. Na podstawie wyznaczników stworzonych wspólnie z klientem, ekipa filmowa dobiera odpowiedni sprzęt filmowy. Umawiany jest termin i tworzony harmonogram, a następnie realizowana jest produkcja filmu korporacyjnego. 

W trakcie kręcenia istotnym elementem jest bieżące reagowanie na daną sytuację i feedbackowanie przez zaangażowane strony.

Kolejny etap to postprodukcja materiału filmowego, w którym odbywa się montaż, color grading, dodawanie animacji i efektów dźwiękowych. Tak przygotowany materiał jest przesyłany do klienta do feedbacku. Po poprawkach i ustaleniu wersji końcowej przesyłany jest materiał filmowy w odpowiednim formacie.

KORZYŚCI Z PRODUKCJI FILMU KORPORACYJNEGO

Film korporacyjny pozwala na zbudowanie pozytywnego wizerunku firmy. Przedstawiając dotychczasowe osiągnięcia, zalety wynikające ze współpracy, wartości firmy jesteśmy w stanie wpłynąć na decyzje zakupowe potencjalnych klientów i wybory potencjalnych pracowników. Pokazanie firmy “od środka” sprawia, że odbiorca jest w stanie wyobrazić sobie czym jest dana firma i przypisać do niej określone cechy. W ten sposób budowane jest zaufanie do firmy, które jest niezbędne do podjęcia współpracy z nią. 

Film korporacyjny to narzędzie zwiększające rozpoznawalność marki.

Zadzwoń do nas

Napisz do nas