Filmy reklamowe to doskonałe narzędzie do wypromowania własnego biznesu. Dzięki przystępnej i atrakcyjnej formie możliwe jest dotarcie do wybranych grup odbiorców i zaangażowanie ich w wybrane aktywności.
Filmy reklamowe mają skłonić klienta do skorzystania z twojej usługi bądź do zakupu produktu. Mogą realizować to w sposób konwencjonalny, poprzez przedstawienie cech produktu. Mogą też przedstawiać twoją ofertę w zupełnie abstrakcyjny sposób np. łącząc emocje, wartości, obrazy. Niezależnie od przyjętej formy, głównym zadaniem filmu reklamowego jest w pierwszym etapie zbudowanie świadomości marki, a następnie skłonienie odbiorcy do podjęcia konkretnej akcji względem marki.
Aby stworzyć efektywny film reklamowy należy dobrze poznać grupę docelową: opisać ich zainteresowania, nawyki, zastanowić się jakim językiem się posługują, jakie argumenty do nich trafiają. Im lepiej potencjalni klienci zostaną zdefiniowani, tym większa szansa, że komunikacja w spocie reklamowym będzie dobrze do nich dobrze dopasowana.
W dalszej kolejności należy zastanowić się nad etapem w procesie sprzedażowym. Pomyśl, czy chcesz zaadresować film promocyjny do klientów, którzy cię już znają, czy chcesz zbudować świadomość wśród nowej grupy odbiorców. Zdefiniuj swój cel np. promocja nowej marki wśród obecnych klientów. Następnie zdefiniuj kanały którymi chcesz do nich dotrzeć. Im lepiej opiszesz mechanikę kampanii reklamowej przed samym startem kampaniii, tym większa szansa na zbudowanie skutecznego przekazu reklamowego.
Efektywna praca ze studiem filmowym opiera się na wymianie wszystkich informacji związanych z kampanią reklamową. Przedstaw swoje założenia, prześlij benchmarki innych spotów reklamowych, opisz swoje oczekiwania względem harmonogramu i wielkości produkcji (lokalizacje, aktorzy, efekty specjalne, muzyka). Opowiedz o platformach na których chcesz używać filmu, gdzie chcesz przekierowywać, jakiego call to action użyć, jaki efekt wywołać. Im lepiej zbriefujesz agencję filmową, tym lepszy efekt uzyskasz. Możesz również skorzystać z doradztwa agencji i wspólnie wypracować mechanikę kampanii.
W dalszym etapie studio filmowe wyceni twój pomysł i przedstawi kosztorys na produkcję spotu reklamowego. Jeżeli będziesz chciał wpłynąć na wycenę, wystarczy zmienić parametry – jak np. czas spotu reklamowego, liczba zaangażowanych aktorów czy np. dni na planie zdjęciowym.
Po zaakceptowaniu kosztorysu filmu reklamowego przygotowywany jest scenopis, ustalany harmonogram produkcji i dogrywane wszystkie szczegóły związane z lokalizacją, scenografią czy aktorami. Po nakręceniu materiału video, następuje etap postprodukcji, w którym odbywa się montaż materiału filmowego. Bardzo istotne na tym etapie jest wyczerpujący feedback do studia filmowego, tak aby dostosować materiał filmowy do końcowego wyobrażenia klienta
W produkcji spotu reklamowego istotne jest mówienie językiem odbiorcy, przedstawienie informacji ciekawych dla klienta (nie producenta), przedstawienie unikalnej historii lub wywołanie efektu wow (zaskoczenie odbiorcy). Video powinno trwać tak długo jak tylko odbiorca jest w stanie utrzymać swoją uwagę, dlatego krótkie produkcje 30, maksymalnie 60 sekundowe sprawdzają się najlepiej.
Rynek spotów reklamowych znacznie rozwinął się w ostatnich latach nie tylko ze względu na bardzo dużą konkurencję o uwagę odbiorcy, ale również dostępne możliwości. Rozwój różnych platform społecznościowych jak Facebook, You Tube, Twitter, Linkedin, Pinterest umożliwił reklamodawcom korzystanie z wielu formatów reklamowych. Planując kampanię reklamową z wykorzystaniem video należy określić na których platformach będziemy publikować tak aby format video spełniał techniczne wymagania danego medium.
Połączenie ruchu, obrazu i dźwięku daje znaczne możliwości w zakresie przedstawienia komunikatu. Większa atrakcyjność przekazu to również większy potencjał do przyciągnięcia uwagi odbiorcy. Dlatego video reklamowe to doskonałe narzędzie do promocji własnej firmy.
Dobrze skomponowany komunikat pomoże ci wypromować własną firmę i zwiększyć efektywność twojej kampanii reklamowej. Skuteczne video promocyjnepomoże zbudować świadomość marki, zwiększyć sprzedaż, poprawić konwersję i wygenerować więcej ruchu na stronie. W zależności od wybranego celu możesz wpłynąć na wybrane parametry swojego biznesu.
Video promocyjne jest doskonałym narzędziem do komunikacji z klientami. Ty najlepiej wiesz, na jakim etapie znajomości marki jest twój klient – czy twój klient dopiero poznaje produkt czy usługę, czy też podtrzymujesz jego zainteresowanie. Zdefiniuj cel, a my pomożemy Ci dobrać odpowiedni format do Twojej wizji tak aby zrealizować skuteczny film reklamowy.